Szanowni Państwo,
Przed nami II edycja Kongresu Komunikacji w Ochronie Zdrowia, który w dniach 11-12 czerwca odbędzie się w Łodzi, w gościnnych progach Okręgowej Izby Lekarskiej.
W zgodnej opinii uczestników wydarzenia sprzed roku oraz osób obserwujących działania Fundacji wydarzenie stało się bezprecedensowym forum wymiany myśli
i wielowątkowej dyskusji w kwestiach kluczowych zagadnień związanych z budowaniem wartościowych relacji w Systemie Ochrony Zdrowia oraz budowania komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. W trakcie wydarzenia zabierzemy uczestników w podróż sześcioma ścieżkami tematycznymi. Mamy nadzieję, że obszary i tematy poruszane podczas spotkania będą interesujące, intrygujące i inspirujące.
Nie zabraknie wyzwań, gorących i merytorycznych dyskusji i konkursów w tym konkursu na najlepszego rzecznika prasowego oraz kampanię społeczną
i profilaktyczną. Zapraszamy!
Ścieżki tematyczne:
- Programy profilaktyczne
- Programy Antykryzysowe
- Narzędzia dla profesjonalistów
- Odpowiedzialni pacjenci
- Zarządzanie procesowe
- Wizerunek i komunikacja zawodów medycznych
DZIEŃ PIERWSZY
08:30 – 9:00
rejestracja uczestników
9:00 – 9:05
uroczyste rozpoczęcie Kongresu
9:05 – 10:30
Sesja inauguracyjna. W jaki sposób badać preferencje pacjentów?
- Finansowanie kampanii profilaktycznych.
- W jaki sposób finansować działania profilaktyczne?
- Jak sprawić, żeby nakłady na profilaktykę były efektywne?
- Czego oczekują pacjenci?
- Jak określić potrzeby pacjenta w cyfrowym świecie?
Prowadzenie Panelu – Krzysztof Suszek
Zaproszeni goście: Pani Ewa Borek – Prezes Zarządu Fundacji „My Pacjenci”, Pani Beata Jagielska – Prezes Zarządu Polskiej Koalicji Medycyny Personalizowanej, Pan Jakub Gołąb – Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, Dyrektor Departamentu Dialogu Społecznego i Komunikacji, Pan dr Paweł Czekalski – Prezes Okręgowej izby Lekarskiej w Łodzi
10:30 – 10:50
Efektywność i skuteczność edukacyjnych kampanii i programów
zdrowotnych – narzędzia pomiaru, efekty.
Prezentacja wyników raportu przygotowanego przez Agencję On Board Think
Kong.
Izabela Sałamacha – Agencja On Board Think Kong, ekspert komunikacji zdrowotnej i CSR
10:50 – 11:05
Wizerunek i komunikacja zawodów medycznych: farmaceuci vs lekarze i
pacjenci
Piotr Merks – Sekretarz Generalny EPHEU EU
11:05 – 11:20
przerwa kawowa
11:30 – 12:15
Adherencja – współodpowiedzialni pacjenci. Jak budować komunikację z pacjentem w procesie leczenia
- Adherence – budowanie relacji z pacjentem w procesie leczenia.
- Komu zależy na dobrej komunikacji?
- Jak ważna jest komunikacja w procesie leczenia?
W panelu wezmą udział: Pani Sylwia Jaczyńska-Kolasza – AMGEN, Pani dr Beata Jagielska – Prezes Zarządu Polskiej Koalicji Medycyny Personalizowanej, Pani Prof. Ewa Sewerynek – Uniwersytet Medyczny w Łodzi, Krzysztof Suszek – Przewodniczący Rady Fundacji „Misja Medyczna”.
12:30 – 12:45
Ochrona zdrowia nakierowana na wartość zdrowotną – Value Based Healthcare
- Miara wartości w ochronie zdrowia.
- Komunikacja i jakość w ochronie zdrowia
12:45 – 13:00
Wizerunek i komunikacja zawodów medycznych: Naczelna Izba Pielęgniarek
i Położnych
Pani Zofia Małas – Prezes Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych
13:00 – 14:00
lunch
14:00 – 15:30
Edukacja zdrowotna – co jeszcze możemy dla Pani/Pana zrobić?
- Komunikacja zdrowia publicznego – czy umiemy korzystać z narzędzi?
- Od przedszkola do seniora – kiedy zacząć edukację zdrowotną.
- Rola mediów oraz systemu ochrony zdrowia w edukacji zdrowotnej. Jak podzielić role?
Prowadzenie panelu – Pan Prof. Adam Fronczak.
W panelu zapowiedzieli udział: Pani Jolanta Wołkowicz, Pan Wojciech Kuta – Redaktor Naczelny Rynek Zdrowia, Pani Katarzyna Jagodzińska – AOTMiT
15:30 – 15:50
Wizerunek i komunikacja zawodów medycznych: lekarze
Partnerem panelu jest Naczelna Izba Lekarska
15:50 - 16:00
przerwa kawowa
16:00 – 16:15
Wizerunek i komunikacja zawodów medycznych: diagności laboratoryjni
Matylda Kłudkowska – Krajowa Izba Diagnostów Laboratoryjnych, Wiceprezes.
19:30
Wydarzenie wieczorne – wieczór 4-kultur